فرق تلویزیون شهری و ویدئو وال چیست؟ فرق تلویزیون شهری و ویدئو وال چیست؟
تاریخ : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403
نویسنده : ابوالفضل

از جدیدترین شیوه‌ ها جهت کارهایی مانند تبلیغات، استفاده کردن از وسیله‌ های تبلیغاتی مانند ویدیو وال‌ ها و حتی انواع مختلف تلویزیون شهری هستند که به صورت عظیم الجثه تولید شده و جهت استفاده در مکان‌ های عمومی از جمله نمایشگاه‌ های بزرگ، رستوران‌ ها، خیابان‌ ها، فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای، بلوارها و میادین و غیره نصب می‌ شوند که هر دو نوع این وسیله‌ ها با ویژگی‌ ها و مزیت‌ های مختص به خودشان ارائه شده‌ اند و قطعاً گاهی اوقات ممکن است بر دیگری ارجحیت داشته باشند. این که ما کدام یک را انتخاب کنیم، بستگی به روند استفاده ما از آنها و هم چنین شرایط محیط نصب دارد، برای آن که بهتر به تفاوت این دو نوع وسیله تبلیغاتی پی ببرید، آنها را به صورت جداگانه معرفی می‌ کنیم.

آشنایی با تلویزیون شهری

تلویزیون شهری در واقع از ترکیب شدن تعدادی ماژول تابلو روان ساخته شده است و سرآمد انواع وسیله‌ های تبلیغاتی پیشرفته می‌ باشد که با ویژگی‌ های خوب زیر شناخته می‌ شود:

تلویزیون شهری

امکان استفاده کردن در محیط‌ های متفاوت

تلویزیون شهری در واقع نوعی تابلو روان بزرگ است که امکان نصب و استفاده از آن در محیط‌های مختلف برای کارها و اهداف متفاوت وجود دارد، یعنی اگر شما بتوانید یک فضای ایده‌ آل را برای آن در نظر بگیرید، هیچ گونه محدودیتی جهت نصب آن نخواهید داشت.

دارای صفحه نمایشگر بزرگ و واحد

تلویزیون شهری یک صفحه نمایشگر واحد و بزرگ دارد که امکان پخش کردن محتواها و کلیپ‌ های تولید شده را با وضوح و رزولوشن خوب و بالایی به وجود می‌ آورد. این نمایشگر بزرگ قابلیت نصب کردن در مکان‌ های مختلف شهری را دارد و در دو نوع ایندور و اوتدور تولید می‌ شود که نوع اول برای فضاها و محیط‌ های پوشیده و نوع دوم یعنی اوتدور برای فضاهای باز طراحی و تولید شده‌ اند.

قابلیت استفاده به حالت‌ های آفلاین و آنلاین

ویژگی خوب دیگری که تلویزیون شهری از آن برخوردار است، این است که شما می‌ توانید از دو حالت آفلاین یا آنلاین آن استفاده کنید که ویژگی آنلاین آن موجب شده است پخش تصاویر و کلیپ‌ های ویدیویی مختلف به صورت زنده امکان‌ پذیر باشد. این موضوع به ویژه در ‌جاهایی مانند استادیوم‌ ها، نمایشگاه‌ های بین‌ المللی و حتی پخش کردن اخبار مختلف اهمیت پیدا می‌ کند.

دوره سیستم پخش منحصر به فرد و متفاوت

سیستم پخش که انواع تلویزیون شهری از آن برخوردار است، کاملاً از سیستم پخش در تلویزیون‌ های خانگی متفاوت می‌ باشد و در واقع شما هنگام استفاده کردن از چنین تلویزیونی با یک تکنولوژی منحصر به فرد و مدرن مواجه خواهید شد که دارای ساختار تفاوتی نیز می‌ باشد. از طرفی نیز این نوع تلویزیون‌ ها با انواع تلویزیون خانگی قابل مقایسه نیستند، چون در ابعاد بسیار بزرگ و حجیمی تولید می‌ شوند.

آشنایی با ویدئو وال

ویدئو وال نیز نوعی نمایشگر شهری بزرگ است که به آن نمایشگر دیواری هم می‌ گویند، این نمایشگر ساختار متفاوتی نسبت به تلویزیون شهری دارد، یعنی در واقع یک ویدیو وال به صورت مجموعه‌ ای از چندین نمایشگر می‌ باشد که با هدف ایجاد کردن تصاویر واحد در ابعاد بزرگ تر و با وضوح و کیفیت بالا در کنار هم قرار گرفته اند. این سیستم عریض و یکپارچه می‌ تواند عملکرد ۲۴ ساعته داشته باشد و شما هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده کردن از آن نخواهید داشت. از طرفی نیز قابلیت پخش کردن ورودی‌ های ویدیویی مختلف و متفاوت در فرمت‌ های مختلف را دارد.

یک تفاوت خاص بین تلویزیون شهری و ویدئو وال که بهتر است در هنگام اجاره تلویزیون شهری و ویدیو وال و یا خرید تلویزیون شهری به آن توجه کنید، این است که از آنجایی که ویدیو وال از مکعب‌ های کوچک تشکیل شده است و شما می‌ توانید ابعاد و اندازه آن را متناسب با نیاز و مصرف خودتان تغییر دهید و حتی پس از نصب و اجرا نیز امکان تغییر دادن این ابعاد وجود دارد که این موضوع در روند استفاده از تلویزیون شهری با محدودیت مواجه است، یعنی شما پس از نصب تلویزیون می‌ توانید اندازه آن را تغییر دهید، بنابراین بهتر است که در هنگام خرید حتماً ابعاد مناسب آن را انتخاب کنید.

کلام آخر

سیستم‌ های ویدئو وال دارای زاویه دید بسیار گسترده‌ ای هستند که می‌ توان تصاویر مختلف را به صورت واحد یا مختلف اما به طور همزمان از آن به نمایش درآورد، یعنی شما می‌ توانید در یک زمان مشخص از هر کدام از مکعب‌ های ویدئو وال به صورت جداگانه استفاده کنید یا این که تنها یک ویدیوی کلیپ را از تمامی این نمایشگرها به نمایش در بیاورید که در این حالت بزرگ نمایی قابل توجهی به وجود خواهد آمد، اما در تلویزیون شهری شما تنها می‌ توانید از صفحه نمایشگر بزرگ و واحد آن تنها یک محتوا و یک کلیپ را به نمایش بگذارید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: تلویزیون شهری , ویدئو وال , اجاره تلویزیون شهری , قیمت تلویزیون شهری , خرید تلویزیون شهری ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید